luni, 14 decembrie 2009

Procurorii au început urmărirea penală împotriva lui Marius Locic


Procurorii au început urmărirea penală împotriva omului de afaceri Marius Locic(foto), care s-a prezentat luni la audieri în legătură cu dosarul senatorului Cătălin Voicu, au declarat avocaţii din dosar care se află la DNA. Procurorii i-au impus interdicţia de a părăsi localitatea 30 de zile, potrivit unor surse judiciare. Omul de afaceri Marius Locic s-a prezentat, luni, în jurul orei 9.00, la Direcţia Naţională Anticorupţie în legătură cu dosarul în care a fost ridicat, vineri, şi dus la DNA senatorul Cătălin Voicu şi în care procurorii anticorupţie vor face audieri în cursul zilei. Întrebat de ziarişti, luni, dacă Marius Locic este unul din oamenii de afaceri pe care Cătălin Voicu Voicu i-ar fi favorizat, avocatul senatorului a declarat că aşa se susţine, dar că aşteaptă să vadă probele de la dosar. Marius Locic este cunoscut drept patronul grupului de firme Locic, care activează în domeniul imobiliar şi al construcţiilor. El s-a implicat şi în afaceri media, fiind patronul ziarului "Atac" şi "Interesul Public". Locic Imobiliare are mai multe procese la Tribunalul Bucureşti, în care firme diverse cer declanşarea procedurii de insolvenţă. Senatorul PSD, Cătălin Voicu, declara, vineri, că a primit o ordonanţă din partea DNA, prin care nu are voie să se întâlnească şi să discute cu Viorel Hrebenciuc, Marian Vanghelie sau Dan Ioan Popescu, însă a precizat că lista conţine mai multe nume din PSD. "Cum să nu mă văd cu Vanghelie sau Hrebenciuc la partid? Sau cu Dan Ioan Popescu? Cum să nu mă văd cu avocatul Cezar Bivolaru, care are biroul de avocatură în aceeaşi clădire cu al meu? Cum să nu mă văd cu membrul PSD Ion Năstase, care este consilierul meu personal? Sunt multe persoane din cadrul PSD care sunt pe această listă. Sunt oameni care nu au nicio legătură cu acuzaţiile care mi se aduc. Fără să vreau trebuie să dau ochii cu ei la Parlament şi asta mă pune într-o situaţie jenantă", a declarat Voicu. Întrebat care sunt motivele pentru care a primit această interdicţie, Voicu nu a dorit să comenteze şi a lăsat să se înţeleagă că procurorii au acţionat "la ordin". "Nu am comentat în faţa procurorilor de ce am primit această interdicţie, pentru că mi se pare că dânşii îşi făceau treaba, pentru că au primit un ordin. O să mă duc în instanţă să îmi dovedesc nevinovăţia", a adăugat senatorul PSD. Viorel Hrebenciuc, Marian Vanghelie şi Dan Ioan Popescu se află pe lista persoanelor cu care senatorul Cătălin Voicu nu are voie să se întâlnească şi să discute, au declarat surse judiciare. Cătălin Voicu are interdicţie să se întâlnească să discute cu anumiţi colegi de partid, care ar fi implicaţi în dosarul în care senatorul este acuzat de trafic de influenţă, au afirmat sursele citate. Procurorii fac cercetări penale faţă de Cătălin Voicu pentru trafic de influenţă, senatorul fiind acuzat că a primit bani pentru soluţionarea favorabilă a unor cauze civile şi penale aflate pe rolul organelor judiciare, a informat vineri DNA, precizând că Voicu nu poate părăsi localitatea. "Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie efectuează cercetări penale faţă de inculpatul Cătălin Voicu, senator, în sarcina căruia s-au reţinut două infracţiuni de trafic de influenţă. Din Ordonanţa de punere în mişcare a acţiunii penale întocmită de procurori a rezultat că în cursul anului 2009, inculpatul Cătălin Voicu a pretins şi primit sume de bani de la oameni de afaceri, pentru soluţionarea favorabilă a unor cauze civile şi penale aflate pe rolul organelor judiciare", se arată în comunicatul DNA. Procuorii precizează că lui Voicu i s-au adus la cunoştinţă acuzaţiile şi că au dispus faţă de acesta măsura obligării de a nu părăsi localitatea pentru o perioadă de 30 de zile. "Am fost arestat din faţa casei. Eram în maşina senatorială, am fost blocat de o maşină de poliţie şi scos cu forţa. Mi s-a spus că dacă mă opun o să-mi pună cătuşele. Nu am dat nicio declaraţie procurorilor DNA, pentru că îmi aştept avocatul. Nu ştiu de ce am fost arestat, dar gândiţi-vă că în acest moment Comisia de Apărare din Senat, al cărei vicepreşedinte sunt, l-a audiat pe directorul STS, Marcel Opriş, iar noi vrem să continuăm cercetările", a declarat Voicu, pentru NewsIn, în timp ce se afla la DNA. Cătălin Voicu este parlamentar PSD, la al doilea mandat, şi general SPP în rezervă. Numele său a fost vehiculat la începutul anului în legătură cu preluarea portofoliului Ministerului Administraţiei şi Internelor din partea PSD, cu susţinerea lui Marian Vanghelie, însă în cele din urmă la şefia Internelor a fost numit Gabriel Oprea. Potrivit presei, cariera lui Voicu ar fi strâns legată de Ion Iliescu şi de Viorel Hrebenciuc, doi dintre liderii importanţi ai PSD. Generalul Voicu a înfiinţat - potrivit relatărilor presei - în 1998, alături de Dumitru Iliescu, fost director SPP, o firmă privată de pază şi protecţie, denumită SC Agenţia Naţională de Pază, Protecţie, Investigaţii şi Protocol SRL. Între 1999 şi 2001, Voicu a fost consilier la Camera Deputaţilor, iar din 2001 a fost reactivat în cadrul SPP ca ofiţer activ, angajat în funcţia de consilier pe probleme de siguranţă naţională la Administraţia Prezidenţială. Începând cu 2004, Cătălin Voicu a ajuns deputat în Parlamentul României, pe listele PSD Bacău, condus de Viorel Hrebenciuc.

Un comentariu:

  1. Mi se pare deja penibil ca PSD inca mai are pretentii sa guverneze, cand in spate are doar 'moguli'.

    RăspundețiȘtergere

Eveniment cu peste 800 de persoane la Romexpo pe 5 noiembrie 2021 organizat de Baroul București

  În condițiile în care în acest moment în București rata de incidență a cazurilor de COVID 19 este de 15,67, pe data de 30 octombrie 2021 a...