miercuri, 11 noiembrie 2009

Cei mai mediatizaţi candidaţi la Preşedinţia României


Traian Băsescu, Mircea Geoană, Crin Antonescu şi Sorin Oprescu au fost cei mai mediatizaţi candidaţi la Preşedinţia României în prima săptămână de campanie electorală, în jurnalele de ştiri difuzate de principalele posturi TV, potrivit unei analize a ActiveWatch-Agenţia de Monitorizare a Presei. Potrivit cercetării "Campania electorală în ştirile TV", realizată de AMP în prima săptămână a campaniei electorale, 23-29 octombrie, cei mai vizibili candidaţi la preşedinţie au fost Traian Băsescu (52 apariţii), Mircea Geoană (33 apariţii), Crin Antonescu (27 apariţii) şi Sorin Oprescu (18 apariţii), ceilalţi candidaţi cumulând fiecare sub 10 apariţii: Kelemen Hunor (9 apariţii), Corneliu Vadim Tudor (9 apariţii), George Becali (7 apariţii), Constantin Ninel Potîrcă (6 apariţii), Remus Cernea (5 apariţii), Ovidiu Iane (5 apariţii), Eduard Manole (5 apariţii) şi Constantin Rotaru (4 apariţii). Conform analizei, Traian Băsescu a fost ţinta unor atacuri din partea adversarilor politici (contracandidaţi şi/ sau persoane asociate) în 19 dintre apariţii, Mircea Geoană a fost ţinta unor atacuri în 2 apariţii. Pe de altă parte, Traian Băsescu a fost prezentat negativ în 13 din cele 52 de apariţii, Mircea Geoană în cinci din cele 33 de apariţii, în timp ce Crin Antonescu în doar două ştiri din 27 de apariţii. În cadrul cercetării au fost analizate 600 de ştiri difuzate pe şase posturi naţionale: Antena 1 - "Observator", ora 19.0, Antena 3 - "Ştiri", ora 21.00, Prima TV - "Focus", ora 18.00, Pro TV - "Ştirile Pro TV", ora 19.00, Realitatea TV - "Realitatea de la fix", ora 21.00 şi TVR 1 - "Telejurnal", ora 20.00. Ponderea temei alegerilor prezidenţiale a fost de 10,30% (62 ştiri), iar în perioada analizată, Antena 3 a avut 28 ştiri, Realitatea TV - 18 ştiri, TVR 1 - 6 ştiri, Antena 1 - 5 ştiri, Prima TV - 3 ştiri, iar Pro TV - 2 ştiri. Conform metodologiei, au fost analizate ponderea ştirilor despre alegerile prezidenţiale în ştirile TV, vizibilitatea candidaţilor, atitudinea jurnaliştilor faţă de candidaţi şi acţiuni asociate candidaţilor, cu accent pe situaţii conflictuale. Coordonatorul studiului, Ionuţ Codreanu, a spus că sunt situaţii în care emisiunile cu caracter electoral seamănă cu o şezătoare, în care vocile se suprapun şi mesajul se pierde, şi situaţii în care moderatorul uneori este excedat de temperamentul sau de mesajul candidatului. El a mai spus că lipsesc confruntările directe între candidaţi, iar despre referendum au fost numai trei ştiri în prima săptămână a campaniei electorale. Potrivit analizei, "spaţiul de dezbatere este dominat de subiecte extrase de pe agenda publică curentă şi pune accent în mică măsură pe promovarea candidaţilor şi platformelor electorale". "Lipsesc confruntările directe între candidaţi, aceştia beneficiind doar de apariţii extinse, în tandem cu susţinătorii şi simpatizanţii de partid. Temele dominante de atac şi dezbatere au vizat performanţa Guvernului Boc şi a preşedintelui Traian Băsescu", afirmă ActiveWatch - AMP, care precizează că "spaţiul de dialog este dominat de personalităţile jurnaliştilor-moderatori, care adoptă o atitudine intransigentă în relaţia cu invitaţii". Potrivit monitorizării, cu excepţia Antena 3 şi Realitatea TV, celelalte posturi comerciale şi postul public de televiziune au prezentat "într-o pondere neglijabilă" startul campaniei electorale şi primele acţiuni ale candidaţilor înscrişi pentru cursa prezidenţială.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eveniment cu peste 800 de persoane la Romexpo pe 5 noiembrie 2021 organizat de Baroul București

  În condițiile în care în acest moment în București rata de incidență a cazurilor de COVID 19 este de 15,67, pe data de 30 octombrie 2021 a...