La fel ca si in cazul contractarii creditelor de orice fel, cumpararea masinilor prin leasing a ajuns sport national in Romania ultimilor ani, mai ales tinand cont de faptul ca cei care le-au luat pe firma au putut deduce TVA-ul.
Avand drept principal obiectiv cresterea cotei de piata, companiile de leasing au conceput oferte de finantare tot mai atragatoare, conditiile fiind tot mai usor de indeplinit de catre clienti, in multe cazuri leasingul putandu-se intinde pe 10 ani iar avansul solicitat fiind unul simbolic: 10%, 5% sau chiar zero.
Dar a venit criza, o parte dintre clienti nu si-au mai putut plati ratele si prin urmare, au returnat masinile companiilor de leasing crezand ca prin returnarea acestora au scapat de datorii. Exista insa o problema:
Aproximativ 80% dintre clientii care aleg sa returneze pe banda rulanta masinile catre firmele de leasing, numarul lor fiind in prezent de cateva mii, sunt actionati in judecata pentru recuperarea pierderilor suportate de companiile de leasing…
Companiile de leasing au titlu executoriu pe ratele de leasing, dar mai sunt si alte costuri, iar pierderile cauzate trebuie recuperate. Calculul se face dupa ce masina este vanduta. Clientul este dat in judecata si nu are sanse sa castige. Vor exista din ce in ce mai multe cazuri (Business Standard)
Cu alte cuvinte, daca prin vanzarea masinii compania de leasing nu isi recupereaza banii, te actioneaza in judecata pentru recuperarea diferentei si luand in considerare modul in care au fost concepute contractele, nu ai nici o sansa de castig. Cum preturile masinilor second hand au scazut dramatic in ultimele luni, procentul de 80% mentionat mai sus nu este deloc unul hazardat. In plus, cu cat masina este mai scumpa, cu atat mai greu va putea fi vanduta iar diferenta ramasa de platit va fi mai mare.
Pentru a complica si mai mult lucrurile, dl Pogea a facut imposibila deducerea TVA la masinile luate in leasing pe firma, ceea ce va pune o si mai mare presiune pe preturi deoarece in lipsa de clienti si nedorind sa stea cu banii blocati, companiile de leasing vor vinde aceste masini la orice pret, stiind ca diferenta poate fi recuperata de la cel care a returnat masina respectiva.
Avand in vedere toate acestea, te-ai gandi ca firmele de leasing au tras invatamintele de rigoare si ca pe viitor, vor evita sa ii puna pe clienti in situatii de genul celor mai sus mentionate. Lucrurile nu stau insa asa:
Fara avans, fara dobanda, in rate pe 5 ani, indiferent de venit. Acestea sunt coordonatele generale ale ofertelor de leasing de pe piata romaneasca, de departe cele mai atractive din istoria industriei auto romanesti. (martie 2009, Daily Business)
PS acesta este un mail pe care l-am primit de la un bun prieten din Nevada! (roman la obarsiile sale)
Ne-am dori să povestim aici despre orice doriţi şi vi s-ar părea potrivit...şi să ne păstrăm limitele decenţei impuse de acei ani în care fiecare am crescut sub atenta şi calda îndrumare a părinţilor ori bunicilor noştri...
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Eveniment cu peste 800 de persoane la Romexpo pe 5 noiembrie 2021 organizat de Baroul București
În condițiile în care în acest moment în București rata de incidență a cazurilor de COVID 19 este de 15,67, pe data de 30 octombrie 2021 a...
-
Un spectacol de circ, art-nouveau și muzică continua seria spectacolelor Circului Metropolitan București . ”Reveria” este o paradă de l...
-
Într-o societate democratică – fie ea şi în tranziţie –, guvernată de un stat de drept, jurnalistul se poate exprima în deplină libertate co...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu