marți, 12 ianuarie 2010

Mitrea: Dacă gaşca lui Geoană sperie alţi candidaţi la şefia PSD, mă duc eu


Senatorul PSD Miron Mitrea a declarat marţi că nu îşi propune o candidatură "independentă" la şefia PSD şi că îl vede pe Cristian Diaconescu un preşedinte al partidului mai bun ca Mircea Geoană, dar, dacă gaşca acestuia va determina să nu se înscrie alţi lideri în cursă, va candida chiar el. "Nu încerc la ora actuală sa îmi propun o candidatură independentă pentru preşedinţia partidului. Cred că o echipă în care să existe mai multe abordări poate fi o soluţie. Ma gândesc la Cristian Diaconescu, Adrian Severin, Sorin Oprescu, Marian Sârbu, Mădalin Voicu, Mihai Tănăsescu şi la alţii", a spus Mitrea, într-o discuţie on line cu cititorii Hotnews. Senatorul a spus că el îl vede pe Cristian Diaconescu potrivit pentru şefia PSD. "Cred sincer că echipa reprezentată de Hrebenciuc-Vanghelie nu mai trebuie să aibă niciun fel de influenţă în partid, iar Cristian Diaconescu ar fi mai bun în funcţia de preşedinte decât Mircea Geoană", a mai spus senatorul. "Sunt de acord că profilul lui Diaconescu seamănă cu cel al lui Geoană din 2004. Sper din toată inima să nu semene niciodată cu cel al lui Geoană din 2009", l-a caracterizat Mitrea pe vicepreşedintele PSD. Întrebat de ce nu candidează chiar el la şefia partidului, Miron Mitrea a spus că Diaconescu este mai potrivit, sugerând că, dacă fostul ministru de Externe nu va candida, se va înscrie el în cursă pentru a nu-l lăsa pe Mircea Geoană fără contracandidat. Mitrea a mai dat de înţeles că nu doreşte să candideze la şefia PSD din cauza problemelor din justiţie, care l-ar face vulnerabil. "Ar fi extrem de ciudat din punctul meu de vedere şi educaţia mea ardelenească, să strig ca sunt cel mai bun şi că toată lumea trebuie să mă aleagă pe mine. Mai mult, am un dosar în justitie, mi-am dat demisia din Parlament ca să pot fi judecat, şi cred că, dacă există o persoană onorabilă cum este Diaconescu pentru funcţia de preşedinte e normal să încerc o soluţie de a construi o echipă şi să-l sprijin pe el. Repet, dacă nu va rezista atacurilor destul de puternice ale actualei conduceri ale partidului, Geoană nu rămâne fără candidat, ma duc eu. (...) Vreau să intru în echipa de conducere pe care o vom propune la congres. Am spus şi repet: dacă gaşca din jurul lui Geoană reuşeşte să sperie alţi candidaţi în ideea de a candida din nou singur, am să candidez eu împotriva lui Geoană", a mai spus senatorul PSD. Vicepreşedintele PSD, Cristian Diaconescu, a precizat luni, cu referire la o candidatură a sa la şefia PSD, că aspectele legate de persoanele din conducerea PSD vor fi discutate după clarificări ideologice. "Am spus foarte clar şi o spun de fiecare dată când am ocazia să fiu preluat corect: este vorba până la urmă de o discuţie în legătură cu profilul ideologic, partinic şi acceptarea PSD ca partid de stânga în România. Aspectele legate de persoane, legate de anumite structuri le putem discuta de abia după ce vom trage concluzia că este necesar acest lucru", a mai spus Diaconescu. Cristian Diaconescu a declarat duminică seara, la Antena 3, că nu este o persoană laşă şi că şi-ar putea asuma o candidatură la şefia PSD, dar în anumite condiţii. "Eu, ca politician, sunt gata să-mi asum, dar o astfel de asumare a unui candidaturi presupune - pe o funcţie sau alta, că nu numai candidatura pentru preşedinţia partidului este importantă în acest partid -, presupune o analiză din care să rezulte necesitatea unei schimbări în ceea ce priveşte actuala formulă de conducere, din care fac şi eu parte, ca să fiu corect. Dacă actuala formulă de conducere trebuie schimbată pentru un scop anume, şi nu pentru a face loc altora, este în regulă. Altfel, intrăm în jocul de oligarhie" a spus Diaconescu. El a adăugat că schimbările la vârful PSD nu trebuie făcute doar pentru a-l înlătura pe Mircea Geoană. "Dacă cineva îmi va spune că trebuie să plece Mircea Geoană pentru că o anumită oligarhie, un anumit context trebuie să plece pentru a-i fi luat locul de un alt context, pe mine nu mă are partener la aşa ceva", a mai spus Diaconescu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Eveniment cu peste 800 de persoane la Romexpo pe 5 noiembrie 2021 organizat de Baroul București

  În condițiile în care în acest moment în București rata de incidență a cazurilor de COVID 19 este de 15,67, pe data de 30 octombrie 2021 a...