sâmbătă, 20 iunie 2009

Pe mina cui a dat PNL conducerea Organizatiei Bucuresti

Afacerea „Fly Taxi“ se îndreapta spre ograda lui Catalin Harnagea

Inconjurata de zvonuri si scandaluri, afacerea Fly Taxi nu a fost înca elucidata. Presa a relatat pâna acum banuiala ca aceasta companie a fost ajutata sa câstige licitatia de la începutul anului, tocmai pentru ca ar produce câstiguri financiare pentru ministrul Miron Mitrea. Va prezint în premiera detalii care sa certifice aceasta supozitie. Oamenii de afaceri folositi pe post de paravan nu se limiteaza la afacerea Fly, ei activeaza în domeniul transportului de persoane si nu numai, vizând crearea unor pozitii de monopol.

Otopeni. În luna ianuarie 2004 a avut loc licitatia care urma sa atribuie unei singure firme serviciile de taximetrie de pe Aeroportul „Henry Coanda” din Otopeni. Caietul de sarcini fusese pus în vânzare în decembrie 2003, 7 firme l-au achizitionat si numai 2 au participat la licitatie: Fly Taxi si Allegro Taxi. În cele din urma a câstigat firma Fly Taxi. Presa a prezentat pe larg suspiciunile firmelor de taximetre care nu au putut participa la licitatie, cu privire la corectitudinea concursului. Practic, caietul de sarcini îi venea ca o manusa firmei Fly, proaspat înfiintata la sfârsitul lunii octombrie: minim 60 de autoturisme de aceeasi marca produse în 2003, portbagaj de peste 600 de litri, culoarea gri metalizat. Exact parcul auto recent achizitionat al firmei Fly.

Am descoperit în spatele actionarilor Fly Taxi legaturi care duc direct catre ministrul Transporturilor Miron Mitrea, si catre omul de afaceri de încredere al guvernarii Adrian Nastase – Alexandru Bittner dar si oamenii de încredere ai lui Emil Constantinescu, Cătălin Harnagea și Dorin Marian. Prin Icar Business, Marian si Harnagea au participat alaturi de firmele patronilor celebrului restaurant Golden Blitz la “afacerea Fly Taxi”. Grupul acesta de interese financiare coaguleaza totodata organizatii sindicale si patronale sub aceeasi umbrela, protejati de guvernanti si producând profit pentru acestia.

Oamenii lui Bittner si consilierul lui Mitrea

În Fly Taxi Besciu avea 39 de procente, dar a ajuns la 33 la suta la sfârsitul lunii octombrie 2004. Dan Besciu mai are o pleiada de firme în Bucuresti, în domenii diverse. El este cunoscut însa pentru restaurantul Golden Blitz din Bucuresti, al carui proprietar este cot la cot cu sotia, sotii Minculescu si Vulpescu. Ne vom opri însa asupra unei asocieri mult mai interesante. Este vorba de firma WEST TOUR 98, firma cu sediul în Bucuresti, care se ocupa cu transportul de calatori. Regasim în aceasta firma trei personaje care apar în mai toate firmele omului de afaceri Alexandru Bittner. Este vorba de Mihnea Gabriel Lucov, Ion Petre si Dorin Cocos. Fiecare dintre cei trei, separat sau împreuna, au aparut legati de una din zecile de companii pe care Bittner le-a cumparat sau la înfiintat în ultimii 14 ani.

Un al patrulea asociat este Sergiu Vladimir Ionescu, fost consilier al ministrului Transporturilor în anul 2002, pe probleme legate de transporturile rutiere. Ionescu este si administratorul firmei. El a parasit postul de consilier al lui Mitrea pentru scaunul de consilier al sercretarului de Stat Sergiu Sechelariu. Ionescu lucreaza înca din 1981 în cadrul Ministerului Transporturilor. Dupa 1996 se retrage din posturile de conducere, urmând sa paraseasca ministerul în 1999. Pâna în 2000 lucreaza în domeniul privat, dar revine în minister odata cu instalarea lui Mitrea, ca sef de Directie si apoi consilier. „Firma aceasta nu a functionat niciodata, desi ar fi trebuit sa devina o mare firma de turism” ne-a declarat Besciu. El sustine ca îl cunoaste pe Bittner, dar nu este asociat în afaceri cu acesta. Considera irelevant parteneriatul cu Ionescu, consilierul lui Mitrea, din moment ce firma nu a functionat.

Besciu accepta sa vorbeasca numai despre partea sa de afacere din Fly. El nu se considera ca facând parte dintr-un grup financiar, împreuna cu ceilalti asociati ai sai: „Cunosc foarte multa lume, sunt asociat cu diversi, dar asta nu înseamna ca am legatura cu restul afacerilor pe care asociatii mei le deruleaza. Ne-am împartit activitatile între noi: eu mi-am facut EuroFly Taxi (acelasi model de masini, sigla etc), care are dispeceratul propriu, iar partenerii mei si-au facut Fly Dispecerat în care eu nu m-am asociat, pentru servicii de dispecerat la taximetrele Fly.”

Alt partener este Florian Busca (alias Florian Walter)

Afaceri concrete în care ministrul Mitrea sa fie direct implicat nu mai exista. Pozitia sa nu-i permite sa se asocieze la vedere, el foloseste interpusi. În cazul de fata, cel mai apropiat personaj de ministrul Mitrea este Victor Stan, sindicalist, consilier PSD la Primaria Capitalei si membru în CA al RATB. Modul de operare în cazul Fly Taxi este similar cu un alt caz – Florin Busca – în care numai numele persoanelor si firmelor sunt schimbate .

Unul dintre cei care a facut multe afaceri cu banul public pus la dispozitie de catre Miron Mitrea este finul acestuia, Florian Busca.

Incepind cu 1991, Florian Busca a participat la infiintarea mai multor firme, in unele dintre ele alaturi de nume sonore cum ar fi Marian Vanghelie, primarul sectorului 5 sau Mihaela Badila, implicata in afacerea de contrabanda “Portelanul”.

Dupa alegerile din 2000, Florian Busca a prins un post de consilier la Primaria Capitalei. Dupa un an, Guvernul a dizolvat Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Busca raminind si el pe diafara. In acest timp a fost si acuzat de diverse afaceri oneroase cu RATB careia ii livra combustibili.

Cine ridica masinile in sectorul 1 !

Conform informatiilor din presa, Catalin Harnagea a ajutat la incredintarea serviciului de ridicare a masinilor parcate neregulamentar in sectorul 1, firmei CFR Transauto, proprietatea familiei controversatului om de afaceri Florian Walter (fost Busca), cumatrul fostului ministru al Transporturilor Miron Mitrea.

Afaceri conexe – asfaltarile

Grupul mentionat mai sus nu se limiteaza doar la transporturile de persoane. Ei sunt activi si în domeniul restaurantelor, al hotelurilor si chiar al constructiilor. Bineînteles, constructii tot cu banii statului. Unul dintre patronii Fly Taxi, Dan Besciu, detine împreuna cu Sorin Vulpescu firma de constructii EUROCONSTRUCT TRADING 98. Pe site-ul Primariei Bucuresti, Euroconstruct apare cu 22 de contracte mari de reabilitare a strazilor, numai în sectorul 1 al Capitalei.

Cearta si impacarea cu Bittner

Încă de la începutul anilor '90 o puternica prietenie leagă familia Năstase de controversatul om de afaceri Alexandru Bittner. Această prietenie s-a materializat într-o serie de afaceri derulate de către acesta din urmă şi intermediate de d-na Năstase şi de dl. Sorin Teşu, omul de încredere al familiei Năstase. Alexandru Bittner a afirmat în mai multe rânduri că, în perioada 1997-2000 a finanţat periodic familia Năstase cu sume cuprinse între 5.000 şi 10.000 de dolari, sume transmise fie direct d-nei Năstase, fie prin intermediul lui Sorin Teşu. Firme aparţinând lui Alexandru Bittner au desfăşurat afaceri cu diverse regii sau societăţi cu capital de stat, cum sunt: Petrom şi R.A.P.P.S. [regia protocolului de stat], afaceri mijlocite şi de a căror bună desfăşurare se ocupa Sorin Teşu." Vila şi ferma lui Bittner de la Măneciu este relativ apropiată de vila şi ferma familiei Năstase de la Cornii. Pe ambii boşi îi legă "pasiunea" pentru creştearea păsărilor (şi producţia de ouă), motiv să-şi facă vizite reciproce. În noiembrie 2002, un partid de opoziţie a lansat public întrebarea (lăsată fără replică): "Este adevărat că Alexandu Bittner a fost desemnat să se ocupe de şpaga de 30.000.000 de dolari care ar rezulta din înzestrarea cu computere a Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi a şcolilor din România? În urmă cu doi ani au fost date în vileag şmecheriile lui Dan Fischer, Cătălin Harnagea şi Dorin Marian, care încercau să devină intermediari ai unui puternic consorţiu englez, în tentativa acestuia de a obţine un credit garantat României de 400.000.000 de dolari. Între timp, regimul politic s-a schimbat, dar nu şi Dan Fischer, căruia i s-a impus colaborarea cu Al. Bittner, ca să repună pe picioare afacerea, deşi englezii ar putea trata direct cu MEC.
Alexandru Bittner este şi proprietar al postului de televiziune PrimaTV, condus de colaboratorul său Cristian Burci. În septembrie 2000, Bittner a apărut la ştirile de la PrimaTV, post de televiziune al cărei proprietar ar fi împreună cu un alt israelian, Dan Fischer, pentru a-l denunţa de abuz în funcţie pe prietenul său de până atunci, Cătălin Harnagea, la acea vreme şeful spionajului românesc (Serviciul de Informaţii Externe) şi tovarăş de afaceri (de fapt şi Harnagea fusese în solda sa), cu care tocmai se certase.

Bittner a mai afirmat pe post că articolul apărut în presa cotidiană, în care numele lui este amintit lângă cel al directorului adjunct al S.R.I., Mircea Gheordunescu, ca fiind implicat într-o afacere de deturnare a 300 de milioane de dolari, este o poliţă plătită lui de către Harnagea pentru că nu-i cedează celuilalt asociat israelian de la Prima TV, Dan Fischer, importantul pachet de acţiuni ce îl deţine la acest post de televiziune.

Victima acestei răfuieli a fost "logodnica" şefului S.I.E. Cătălin Harnagea, domnişoara Mărgărita Geică, concediată de la conducerea redacţiei de Ştiri de la PrimaTV. Pe postul de televiziune, în direct, Alexandru Bittner anunţa infatuat că supărarea cu Harnagea (S.I.E.) se datorează faptului că el (Bittner) este prieten şi mai apropiat de şefii contraspionajului românesc (directorii S.R.I. Mircea Gheordunescu şi Costin Georgescu), încercând astfel mimarea sau chiar declanşarea unui conflict între serviciile secrete romaneşti.

De fapt, prin ieşirea sa, Bittner îşi acuza proprii colaboratori de până atunci:

"Domnii Dorin Marian şi Cătălin Harnagea încearcă să-mi forţeze mâna să vând acel procent unui alt acţionar, Dan Fischer [fost Frâncu]. Concret, joia trecută am asistat la deschiderea unei cârciumi în Bucureşti, local care aparţine unui prieten al celor doi (Restaurantul President). În local am stat trei ore, la o masă, alături de Cătălin Harnagea, care a tot încercat să mă determine să-mi vând procentul deţinut la postul acesta de televiziune".

Vlad Rosca il impaca pe Harnagea cu Bittner. Miza: controlul PNL !

Gruparea Bittner: Distributie cu un fost ministru

Caruselul firmelor controlate de gruparea Bittner isi gaseste un cap de pod in firma RFD Jurilovca Holding SA, care gestioneaza un lant de magazine de desfacere a pestelui in marile orasele din tara. Firma-mama, Piscicola Tour, controleaza 99,8% din RFD. In mod surprinzator, administratorul RFD este Vlad Rosca, fost ministru al administratiei in timpul guvernarii CDR si mai nou, apropiat al lui Ioan Talpes. SC Piscicola Tour SRL nu s-a multumit sa scoata bani numai din peste, concesionand de la ARBDD si zona Zmeica-Golovita, unde se exploateaza stuful. In anul 2002, Bittner a inaugurat cu mare pompa statiunea Eden, amenajata pe fasia de teren de la Gura Portitei, pe care Piscicola Tour

o gestioneaza pentru 49 de ani.

Guvernatorul Deltei se asteapta la un conflict

Guvernatorul Administratiei Rezervatiei Biosferei ?Delta Dunarii?, Paul Cononov, ne-a declarat ca scopul principal al comisiei formate la ordinul ministrului mediului, Sulfina Barbu, este sa gaseasca solutii pentru aplicarea noii legi a pescuitului. ?Prin aceasta lege, in esenta, se vrea atribuirea dreptului de a pescui asociatiilor de pescari. Aceasta comisie, in urma analizei contractelor de concesiune, va stabili un plan de masuri de implementare a legii. Trebuie sa se stabiliesca si

cotele de pescuit pentru acestia. Lege, din punctul meu de vedere, ca administrator, este incompleta pentru ca ne creeaza mari dificultati in aplicarea ei. Pentru ca ne va aduce la o stare de conflict cu

concesionarii?, ne-a spus Paul Cononov. El a adaugat ca ? Parchetul National Anticoruptie nu s-a exprimat inca asupra legalitatii contractelor de concesiune?.

Inainte de a parasi fabrica lui Bittner , Vlad Rosca a hotarat sa plateasca salariile celor 400 de angajati in natura. In loc de bani, salariatii au primit baxuri de conserve din peste. Unul dintre cei rasplatiti astfel, Natalia Ivan, spune ca si-a umplut casa de conserve si nu are ce sa faca cu ele, iar copiii ii mor de foame. "Am incercat sa vand conservele la targurile din satele vecine, dar nimeni nu vrea sa cumpere peste la cutie in patria pestelui, spune Natalia. Mai mult, mi-au atras atentia ca termenul de valabilitate a conservelor expira peste cateva zile." Directorul firmei Piscicola Tour, Doru Franculet, care coordoneaza activitatea imperiului lui Bittner, recunoaste lipsa de profesionalism

a lui Vlad Rosca si implicit problemele financiare ale societatilor piscicole de la Jurilovca si Murighiol. "Avem probleme cu materia prima pentru fabrica, dar si cu desfacerea conservelor. Fabrica va fi

reorganizata. In loc de 20 de produse vom realiza doar cateva, care sunt cerute pe piata. Dupa modernizare, doar jumatate din muncitori vor mai veni la lucru. Patronatul cauta un inlocuitor pentru fostul director Vlad Rosca" dupa ce acesta s-a inscris in partidul domnului Talpes, a spus Franculet.

Cine este Rosca ?

Unul dintre cei 15.000 de specialisti de care ne-a vorbit Emil Constantinescu este Vlad Rosca. Scriam, mai saptaminile trecute, ca el a fost strecurat printre PNTCD-isti de catre niste forte oculte. L-am dat exemplu, chiar, pe taticutul lui care este colonelul de Securitate Mircea Rosca, fost mahar in Divizia T (Tehnica) a Securitatii, cea care se ocupa cu imprimarile telefonice, filmarile, filajul etc. Acesta a nenorocit multi oameni, n-avea scrupule. Imediat cum a aparut articolul noastru odrasla lui, Vlad, a aratat colegilor din Guvern talonul de pensie al tatalui, pe care scrie M.ap.N, spunind ca a fost ofiter al armatei, nu al Securitatii. Toti lucratorii fostei Securitati au intrat dupa 22 decembrie 1989 in subordinea armatei, asa ca aceia care aveau sa iasa la pensie au iesit pe statele armatei. Nu ne face nici o placere sa ne amestecam in viata oamenilor, dar atunci cind acesti oameni sint, de fapt, neoameni si calca pe cadavre, este de datoria noastra sa-i facem de risul lumii si sa-i oprim. Fiul tovarasului colonel era, inainte de 1989, inginer. La alegerile locale din iunie 1996, cameleonul de Vlad Rosca a a lucrat la campania CDR , apoi, pentru alegerile parlamentare si prezidentiale.

5 comentarii:

  1. Vlad Rosca a distrus PNT-ul acum este in misiune in PNL. Trezitiva oameni buni, fiindca altfel in curind veti avea soarta PNTCD !

    RăspundețiȘtergere
  2. Despre afacerea "Fly Taxi" s-a stiut de la inceput ca este o mare teapa. Si totusi, tacit, asa cum ne pricepem noi romanii am lasat sa credem ca este o afacere onesta. Tariful practicat de ei este triplu fata de cel normal. La aeroport, daca mergi frecvent, inveti cateva trucuri ca sa-i eviti! Si uite asa refuz sa le dau lor banii mei...pe care eu cel putin ii muncesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu cred ca autorul acestor articole este Vlad Moisescu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu cred ca Vlad vrea sa scape de Harnagea desi nu il iubeste deloc. Cred ca mai degraba Vlad Rosca vrea sa isi asocieze numele cu Vlad Moisescu pentru a se imprieteni.

    RăspundețiȘtergere
  5. o intrebare: daca stiti detalii despre fly taxi spunetine si noua cine este ENCIU FERNANDO(adrian) care prin sora lui ENCIU CARMEN(administrator)conduce fly taxi si cer soferilor 400ron in fiecare zi fara pauza si hotarasc angajarile(unde cer o garantie de100euro)si demiterile oamenilor care sunt in firma dinaintea venirii lor...va rog daca cunoasteti detalii despre acest Enciu care se afiseaza numai in masini de peste 300.000euro spuneti-ne si noua.

    RăspundețiȘtergere

REVERIA - un show ce trebuie vazut

Un spectacol de circ, art-nouveau și muzică continua seria spectacolelor Circului Metropolitan București . ”Reveria” este o paradă de l...